Succéstart på crowdfundingkampanj

I morse lanserade Caliente sin crowdfundingkampanj på FundedByMe. Intresset för att teckna aktier i företaget har varit enormt och redan efter 5 timmar har 44 investerare tecknat sig för över 2 miljoner kronor.

– Intresset från investerare är helt otroligt! Nu får vi resurser att växa ytterligare och i lite snabbare takt, säger Thomas Adner. Det här är mitt livsverk som jag startade efter många år som vd på Tetra Pak i Nordafrika. Jag såg ett behov av en alkoholfri dryck som inte kompromissade mellan smak och hälsa. Vi har lagt över två års arbete på att skapa Calientes smakkombinationer och startkapitalet är egna pengar tillsammans med en litet lån från Almi. Caliente är en svensk produkt, producerad i Småland och den har alldeles unika egenskaper.

Målet med rowdfundingen är att ta in 3,5 miljoner kronor. Kapitalet skall användas för att kunna arbeta mer aggressivt med marknadsföring, och för att säkra Calientes position varumärkesmässigt på de nya marknaderna.

– Det är ett enormt steg för en liten svensk startup att gå från nationell aktör till att blir någon att räkna med globalt. Vi måste vara duktiga på att fortsätta leda dryckestrender och har bl.a. ett samarbete med en Michelinkock som ska ta fram två nya smaker inför sommaren. Dessutom är vi stolta över bra relationer med duktiga partners på plats i de nya marknaderna.

Caliente Beverages AB har tecknat avtal med distributörer i Dubai och Kina, men planerar även lanseringar av Caliente i strategiskt utvalda europeiska regioner under 2016. Målet är att bli världens bästa alkoholfria premiumdryck.

Caliente produceras på Trensum i Tingsryd i Småland, som står beredda inför expansionen.

Bilaga:
Caliente FundedByMe.jpg

Recent Posts